<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Bayar RM1 Untuk Ubat RM3 Ribu

Di Malaysia pesakit hanya membayar RM1 sahaja untuk ubat beharga RM3 Ribu. Memandangkan Subsidi Kesihatan Malaysia adalah yang tertinggi di dunia. Oleh itu, masyarakat wajar mendidik generasi baru untuk bersyukur dan menjadi rakyat yang berterima kasih.

Bayar RM1 Untuk Ubat RM3 Ribu

Doktor Abdul Rahman Abdul Kadir memberitahu staf dan pelajar perubatan tentang cara merawat kes berkenaan dan ubat mencairkan darah yang digunakan itu berharga RM 3 ribu. Namun di Malaysia pesakit hanya membayar RM 1 sahaja untuk ubat itu. Rata-rata pelajar perubatan terkejut dan tidak percaya.


Di Malaysia pesakit hanya membayar RM1 sahaja untuk ubat beharga RM3 Ribu...
Posted by Abdul Rahman Abdul Kadir on Tuesday, June 9, 2015

Lalu Doktor Abdul Rahman maklumkan, kerajaan Malaysia menanggung subsidi kesihatan untuk rakyat. Subsidi kesihatan Malaysia adalah yang tertinggi di dunia. Di sinilah mengalirnya sebahagian bayaran GST dan cukai rakyat. Extra: Fenomena GST Malaysia Cukai Kontroversi. Bayar RM1 Untuk Ubat RM3 Ribu.
Previous
Next Post »