<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Persidangan Solvay (1927) Perhimpunan Genius

The Solvay Conferences on Physics and Chemistry adalah acara atau peristiwa yang menghimpunkan para genius di seluruh dunia. Persidangan saintifik yang berlangsung setiap tiga tahun (atau lebih..) di Brussels menjadikan ibu kota Belgium itu mulai terkenal dengan Conseil Solvay (1911). Sepanjang abad yang berlalu, Persidangan Fizik dan Kimia Solvay merupakan tempat di mana ahli sains paling berpengaruh meluang masa beharga mereka untuk berdebat mengenai soalan terbuka dalam bidang Fizik dan Kimia.

Persidangan Solvay (1927) Perhimpunan Genius
Untuk lebih menakjubkan click Solvay Conference of 1927

Solvay Conference of 1927 dikatakan paling hebat kerana perdebatan antara pihak yang menyokong "Copenhagen Interpretation of Quantum Mechanics" (Bohr, Heisenberg, ...) dan pihak yang menyokong "Deterministic Quantum Theory" (Einstein, Schrodinger, de Broglie, ...). Tujuh belas daripada dua puluh sembilan peserta telah telah menerima Anugerah Nobel di Solvay Conference of 1927.
Previous
Next Post »