<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Adakah Anda Dilahirkan Menjadi Seorang Guru

Born to be a Great Teachers. Adakah Aku Ditakdirkan Menjadi Seorang Guru. Dilahirkan dan memiliki jiwa guru secara semulajadi. Ada satu kata-kata Inggeris berbentuk persoalan iaitu "Are Great Teachers Born or Made?

Aku sungguh tertarik bila membaca jurnal atau memoir seorang guru yang kebanyakkan mereka mengabdikan hampir seluruh kehidupan dalam Profesion Keguruan ini. Antara quote yang sangat hebat bagiku ialah "The journey to becoming a teacher has been a long one". Ingin sekali aku menulis rangkap itu dengan penjiwaan yang sebenar-benarnya.

Adakah Anda Dilahirkan Menjadi Seorang Guru

Ada yang mengatakan seorang Guru akan memiliki Jiwa Pendidik Sejati semenjak lahirnya. Dari kecil, telah ada semangat menyampaikan sesuatu kepada dunia. Maka, dengan sedikit proses pendidikan, ketabahan hati, amalan murni kehidupan dan bimbingan yang berterusan. Mereka yang yang Asalnya Guru pasti menjadi seorang Guru yang Unggul. Oleh itu saya amat yakin, guru yang hebat adalah dilahirkan semulajadi dan bukannya dicipta atau dibentuk. Great Teachers Are Made, Not Born. Semoga Allah memberkati ilmu yang kita disampaikan.
Previous
Next Post »