<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Filem TG Nik Aziz Pejuang Hudud

Filem Tuan Guru Nik Aziz. Kisah kehidupan Nik Aziz Nik Mat Tokoh Agama Negara yang memperjuangkan Hudud di Malaysia. Pengarah filem Aziz M Osman bercadang untuk mengarah sebuah filem pelaksanaan hudud yang pernah dirancang oleh Nik Aziz bekas menteri besar Kelantan. 

Filem TG Nik Aziz Pejuang Hudud

Filem Tokoh Agama Negara seperti Tuan Guru Nik Aziz mengutamakan Ilmu mengenai hudud itu perlu disampaikan kepada masyarakat yang kurang memahami hukuman dan peraturan Islam tersebut melalui kaedah yang pernah digunakan Tuan Guru Nik Aziz.

Dari segi psikologi Tok Guru telah pun melaksanakan hudud dengan cara mendidik
- Aziz M Osman

Anak kepada bekas Mursyidul Am PAS allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat, Nik Abduh Nik Aziz mengalu-alukan usaha untuk mengetengahkan Kisah Kehidupan Nik Aziz Nik Mat melalui filem. Namun menentang sekiranya Filem kehidupan Nik Aziz tersebut ada menokok tambah fakta yang tidak benar. Ia demi mengelakkana generasi akan datang memaahami sejarah yang salah. TG Nik Aziz dalam kenangan. Video Tuan Guru Nik Aziz Perjuanganmu Diteruskan.

Cuma kita harap, fakta kena betul, cara, fakta yang sama. sekiranya filem tersebut dihasilkan, segala fakta mengenai arwah bapanya itu tepat dan tidak ditokok tambah.
-Nik Abduh

Nik Aziz meninggal dunia pada 12 Februari tahun lalu di kediamannya di Kampung Pulau Melaka, Kelantan. Beliau merupakan menteri besar Kelantan antara tempoh 1990 hingga 2013. Walaupun sudah setahun, masih ada yang menziarahi pusara bekas Mursyidul Am PAS allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat. Pautan: Persekitaran Kubur TG Nik Aziz diziarahi Seluruh Umat Islam.

Perjuanganmu bagai lilin membakar. Bersinar menerangi kegelapan. Rela berkorban meredah onak berduri. Jasa baktimu sejernih air di kali. Bersemadilah engkau aman di pusara. Sinar cahaya murni karomahmu. Berjihad biar menitis oh darah terakhir. Menjadi lambang cinta yang terluhur. Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat (1931 - 2015) Perjuanganmu Diteruskan Tersemat di Kalbuku.
Latest
Previous
Next Post »