<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Kisah Anjing Menggonggong Bayi Manusia

Kita percaya kasih lebih baik dari benci. namun adakah kasih sayang akan kekal dalam peradapan manusia untuk selamanya. Mungki zahirnya, kita hidup dalam dunia yang penuh dengan kasih sayang; kita dikelilingi oleh insan yang mengambil berat, orang yang baik tingkah lakunya dan indah tutur bicaranya. 

Kisah Anjing Menggonggong Bayi Manusia

Lihat disekeliling anda. Tidakkah anda melihat dan mendengar sama seperti saya, maka kehidupan kita mungkin serupa. Tapi, jika kita boleh mendengan suara hati seseorang yang lain, adakah semua pandangan kita masih sama. Ekstra: Cinta Tidak Mungkin Sempurna.

Dalam Hidup ini Kita tak Perlu Tambahkan Bulan, Bintang, Gunung dan Lautan.. Apa yang Kita perlu tambahkan adalah Kasih Sayang. Jika itu pun kita tiadak mampu berikan, Tak mustahil satu hari nanti Matahari pun menjadi rebutan.
— Hasnul Rahmat (Tun ) KL Menjerit (2002) 

Gambar Anjing Menggonggong Bayi Manusia ini menunjukkan bagaimana seekor haiwan yang ditentukan ia dan keterunannya haram dimakan oleh Allah. dan Maha Besar Allah, hikmah disebalik kejadian ini semoga diberi hidayah oleh Nya kepada manusia yang jahil dan sombong.

Gambar Anjing Menggonggong Bayi Manusia

Cerita bermula di sebuah jalan di Oman, apabila anjing yang kelaparan berkeliaran untuk mencari makanan, namun menjumpai sesuatu yang sukar dipercayai. Anjing itu menemui bayi dengan tali pusat yang baru lahir  mungkin hanya beberapa jam. Apakah yang tidak berhati perut yang sanggup melakukan semua ini? Tanpa kurniaan akal, Agaknya apa yang anjing yang sedang lapar ini akan lakukan?

Kisah Anjing Menggonggong Bayi Manusia

Anjing itu mendekati bayi itu sambil menghidu. Lalu digonggongnya bayi itu di antara rahang di belakang taringnya dan terus ke arah sebuah rumah paling berhampiran. Sebaik saja meletakkan bayi itu di depan pintu, anjing itu terus menyalak tanpa henti dan terus lari sebaik pintu rumah itu dibuka oleh seorang wanita.

Seperti kanak-kanak lainnya, kini bayi bertuah itu dijaga oleh keluarga angkat. Kadang-kadang, anjing boleh bertindak lebih baik daripada manusia dan ada masanya manusia boleh bertindak lebih buruk daipada seekor anjing. Ia bukan satu perbandingan yang adil, kerana manusia mempunyai akal sedangkan anjing tidak. Sumber asal: Anjing ini selamatkan bayi yang baru dilahirkan setelah dibuang Ibunya.
Previous
Next Post »