<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Cinta Tidak Mungkin Sempurna

Cinta itu angkuh dan lembut. Walaupun Cinta Tidak Mungkin Sempurna namun lebih baik memiliki cinta daripada memiliki semua bintang di langit. Seperti hal-hal lainnya di dunia ini, segalanya bersifat sementara. Begitulah juga dengan Cinta. Ia memang tidaklah sempurna, namun ketika memilikinya bagai satu keajaiban. Umpama detik pemula sesuatu kehidupan. Hingga bulan dan matahari pun dikatakan milik kita. #Love

Cinta Tidak Mungkin Sempurna Cinta Tidak Mungkin Sempurna


Kisah Cinta Pertama dalam Sejarah Manusia

Walaupun setiap jiwa tidak kekal selamanya, namun disaat menemui cinta yang tulus, terasa diri sangat hampir dengan Sang Pencipta. Bagai sehati dikongsikan dua jiwa. Moment Indah bersandar pada harapan yang ikhlas dan abadi. Jika anda tahu Kisah Cinta pertama yang wujud dalam Kehidupan Manusia, pastinya anda juga tahu dari mana asalnya cinta itu. Tidak mungkin Cinta didustai. (Usaha Niat yang Baik dan anda pasti Menjumpainya)

Dalam Hidup ini Kita tak Perlu Tambahkan Bulan, Bintang, Gunung dan Lautan.. Apa yang Kita perlutambahkan adalah Kasih Sayang. Jika itu pun kita tiadak mampu berikan, Tak mustahil 1 hari nanti Matahari pun menjadi rebutan.
— Tun (Hasnul Rahmat) KL Menjerit (2002) 

Cinta satu Kurniaan Dua jiwa satu Hati

Cinta sesama manusia bukan satu keperluan untuk teruskan hidup. Ia satu kurniaan nikmat dari Allah untuk insan yang dikehendaki-Nya. Percayalah, tidak semua insan di dunia ini berpeluang mengenal Cinta dalam hidupnya. Berdoalah agar berpeluang memperoleh nikmat cinta dalam kehidupan yang sementara ini. Rasa kasih dan sayang mampu terbit dengan keizinan Allah yang maha Pengasih. Sememangnya tiada alasan untuk menghalang rasa sayang kepada insan lain. Bukankah menyanyangi lebih baik dari membenci.

Cinta Tidak Mungkin Sempurna

Hingga kini cinta tetap misteri. Usah sesekali membawa cinta ke dunia gelapmu.  Jika anda pernah merasai cinta. Bersyukurlah, walau apa pun gambarannya.  Melaluinya manusia belajar menerima segala kekurangan dan mencari jawapan bersama. Setiap peristiwa terakam indah. Segala yang tercipta bersama rasa cinta mampu membekukan setiap detik yang menyimpan sejuta rasa dan rahsia. Cinta Tidak Mungkin Sempurna seandainya tidak menerima kekurangan antara kita.
Previous
Next Post »