<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Benarkah Dana 1MDB bukan dari Duit Rakyat

Jika bukan duit rakyat dari manakah sumber dana 1MDB. Penjelasan sumber Dana 1MDB didedahkan kepada Rakyat. Hanya RM1 juta Menggunakan Duit Rakyat. Namun, tidak semua urus tadbir dalam 1MDB boleh didedahkan kepada rakyat. Walaupun kebiasaannya dana pelaburan strategik yang diguna adalah dana rakyat, Namun untuk pelaburan #1MDB 1Malaysia Development Berhad, rakyat perlu yakin bahawa kerajaan tidak menggunakan duit rakyat. Jho Low Dedah Isu 1MDB.

Benarkah Dana 1MDB bukan dari Duit Rakyat

Jika merujuk Matlamat Penubuhan 1MDB yang bertujuan menguruskan dana tanggungjawab sosial dan korporat untuk membiayai aktiviti masyarakat. Ulasan Merujuk Dana bukan dari Duit Rakyat, kata Prof Dr Azmi Hassan.

1MDB Tidak Menggunakan Duit Rakyat

1Malaysia Development Berhad adalah pelaburan strategik. Jika diikutkan kebiasaannya dana pelaburan strategik yang diguna adalah dana rakyat, tetapi telah diumumkan, 1MDB hanya menggunakan RM1 juta dana rakyat sahaja. 1MDB menggunakan hampir 100 peratus dana kerajaan hasil pelaburan di luar negara, bukan dalam negara bagi menampung organisasi tersebut. Di Mana Dana Kerajaan 5.7 Billion Untuk 1MDB.

Kerajaan Malaysia Telus Dedahkan Urus Tadbir 1MDB

Kerajaan Malaysia telus dalam mendedahkan mengenai proses urus tadbir 1MDB ini. Namun tidak semua urus tadbir 1MDB boleh didedahkan kepada rakyat kerana setiap Pendedahan 1MDB boleh menjejaskan kepentingan Organisasi tersebut. Namun rakyat perlu yakin bahawa kerajaan tidak menggunakan duit rakyat untuk pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Sejarah 1MDB 1Malaysia Development Berhad 

Sejarah 1MDB bermula sebagai Lembaga Pelaburan Terengganu (TIA), yang ditubuhkan pada tahun 2008, dan dinamakan sebagai 1Malaysia Development Berhad pada Januari 2009. Pelaburan strategik 1MDB akan mewujudkan dana tanggungjawab sosial korporat berjumlah RM100 juta sebagai permulaan untuk membiayai aktiviti masyarakat. Itulah Matlamat penubuhan 1MDB sepertimana yang dibentangkan pertama kalinya pada pembentangan Bajet 2010 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. 

1Malaysia Development Berhad untuk Faedah Rakyat

Kebanyakan negara maju di dunia seperti AS, China dan Singapura ada Pelaburan strategik seperti 1MDB di Malaysia. Malah Malaysia memiliki dua organisasi Pelaburan strategik menguruskan dana negara iaitu Khazanah dan 1MDB. Ia adalah dana tanggungjawab sosial korporat bagi membiayai aktiviti masyarakat seluruh Malaysia, sepertimana yang kita nikmati hari ini. Maka 1MDB adalah satu keuntungan untuk rakyat dan ia bukan perkara yang perlu diragui.
Previous
Next Post »