<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Keindahan Jalan Hidup Seorang Wanita

Pengertian Kecantikan di dunia ini dan Keindahan Kehidupan Seorang Wanita. Ilham Quote She walks in beauty like the night. Inspirasi dari puisi She Walks in Beauty oleh Lord Byron. Dalam kehidupanku sebagai seorang lelaki, kaum wanita terlalu istimewa. Rahsia Pesona bermula dari Hati. Tiada Islam maka tiada lagi Kecantikan di Dunia ini.

Keindahan Jalan Hidup Seorang Wanita
Gambar Langit Malam sumber Moon and Stars

Suatu ketika dan dengan ilham dan Izin-Nya dari sebuah Poem She Walks in Beauty oleh Lord baron memberikan Aku perspektif baru perihal wanita dan kecantikan. Kampung Baru, Kuala Lumpur, ketika itu awal tahun 2000. Sejak itu, sepertimana keindahan alam semesta ciptaan Illahi, kecantikan seorang wanita telah menjadi perbandingan utama dalam asa manusia  dan ketentuan jodoh. Salam Doa dan Rahmat ke atas mu! yang bakal menemaniku ke alam selepas mati. 

Walaupun aku berfikiran mudah, Namun, kecantikan yang aku maksudkan mungkin tidak sama dengan manusia yang melihat kecantikan zahir lapis pertama. Masya Allah! Islam itu sungguh cantik dan penuh Keindahan. - Raimi Syazwan Page

Maksud Puisi She Walks in Beauty menggambarkan bagaimana seorang wanita yang menjalani kehidupan dengan kewanitaan sejati dan anggunnya seperti pesona malam tanpa awan dan langit dipenuhi bintang. Itulah kegelapan terbaik yang bersinar.

She Walks in Beauty

She walks in beauty, like the night
Of cloudless climes and starry skies;
And all that's best of dark and bright
Meet in her aspect and her eyes:
Thus mellow'd to that tender light
Which heaven to gaudy day denies.

One shade more, one ray less,
Had half impair'd the nameless grace
Which waves in every raven tress,
Or softly lightens o'er her face;
Where thoughts serenely sweet express
How pure, how dear their dwelling place.

And on that cheek, and o'er that brow
So soft, so calm, yet eloquent,
The smiles that win, the tints that glow,
But tell of days in goodness spent,
A mind at peace with all below,
A heart whose love is innocent!

Lord Byron (1788-1824)

Sesuatu yang tidak dimiliki Lelaki

Sifat semulajadi seperti Lemah lembut budi bahasa dan Kebaikan dan Halusnya Hati yang mungkin dapat mempertahankan Erti Kecantikan Sejati seorang wanita. Karana pada asal Penciptaan Hawa itu sendiri, pada dasarnya wanita adalah lebih lemah dan lebih lembut selain miliki perbezaan dan kelainan dari seorang lelaki. Kelainan dan Perbezaan Wanita itulah yang diperlukan oleh lelaki. Oleh itu wanita amatlah dihargai dan dijadikan peneman hidup bagi seorang lelaki.

Tanpa Islam Tiada Kecantikan

Maka selama mana musim berubah, namun tentu pada akhirnya, kelembutan, kelainan dan perbezaan yang ada pada diri wanita itulah yang menjadi rebutan kaum lelaki. Sesuatu yang tidak dimiliki dan ingin didampingi serta ditakluki oleh lelaki.  Itulah rahsia setiap wanita, kekuatan yang dimiliki kaum hawa dan ia juga menjadi nilai ukur kecantikan seorang wanita.

Kecantikan dari Dalam

Perilaku wanita yang halus, lembut dan pemalu adalah cermin kehidupannya yang memberikan gambaran penuh kecantikan dari dalam. In Sya Allah, Kecantikan Dalaman diselimuti oleh sikap dan perilaku seorang wanita itu pastinya dapat dizahirkan oleh pandangan jujur seorang lelaki. Pengertian Kecantikan dan Keindahan Hidup Seorang Wanita. Ilham dari Puisi Klasik She Walks in Beauty by Lord Byron. Sesungguhnya hakikat jodoh itu telah ditentukan oleh Allah.
First