<script type="text/javascript"> nuffnang_bid = "47b0cc2252348bb13393d12c20c97e2d"; document.write( "<div id='nuffnang_lr'></div>" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); </script>

Kanak-kanak 8 Tahun Hisap Rokok Timbulkan Kekecohan

Gambar Kontroversi Aksi Seorang kanak-kanak menghisap rokok menimbukan kekecohan di laman sosial setelah Foto Merokok mulai disebarkan di laman facebook oleh ibunya sendiri. Kanak-kanak itu mulai merokok sejak berumur 4 tahun hingga saat ini kanak-kanak tersebut telah berusia 8 tahun. 

Kanak-kanak 8 Tahun Hisap Rokok Timbulkan Kekecohan

Tabiat dan ketagihan rokok semakin menjadi-jadi hingga boleh menghabiskan dua bungkus rokok sehari. Kesan Nicotine Rokok mengganggu emosi kanak-kanak tersebut hingga tidak lagi mahu bersekolah seperti anak-anak seusia dengannya. Hari-harinya dihabiskan dengan bermain-main dan tabiat merokoknya itu makin sukar dipulihkan. Extra! Video Pergaduhan Kanak-Kanak Semakin Brutal.

Pelanggaran Etika Akta Perlindungan Kanak-Kanak

Hasil siasatan menunjukkan gambar foto tersebut diupload oleh ibu kanak-kanak itu sendiri. Perkara tidak bermoral tersebut memalukan institusi kekeluargaan. Ramai pengguna laman sosial terutamanya ibu bapa menunjukkan reaksi kurang senang mengenainya. Sehubungan Kontroversi tersebut, Suruhanjaya Perlindungan Anak Indonesia (KPAI) akan mengaturkan pertemuan dengan Ibu Bapa kanak-kanak yang terkenal setelah Aksi Perokok Bawah Umur itu viral di laman sosial.

Pelanggaran Etika Akta Perlindungan Kanak-Kanak

Ketua #KPAI Asrorun Ni'am Saleh, mengesahkan telah menerima aduan kes tersebut. Kini pihak mereka dalam proses bertemu Ibu Bapa kanak-kanak tersebut. Beberapa tahun ini, Fenomena kanak-kanak Merokok semakin menjadi-jadi di Indonesia. Kesalahan ini perlu ditanggung oleh Ibu Bapa atau penjaga kanak-kanak tersebut.

Menurut Asrorun Ni'am, Ibu Bapa kanak-kanak yang merokok tersebut tidak melaksanakan tugas sebagai pelindung yang tanggungjawab. Malahan telah menunjukan teladan buruk yang boleh mengancam kesihatan anak mereka. Tangkapan dan Hukuman akan dikenakan jika bukti siasatan menunjukan Ibu Bapa kanak-kanak yang merokok telah melanggar etika dan moral di bawah akta perlindungan kanak-kanak.
Previous
Next Post »